Erityisesti visualistien ammattisilmälle tapahtuma tarjosi näyttävän kattauksen eri alojen messuosastojen lay outeja sekä mielenkiintoisia luentoja, joista TOP-aihealueita ovat tämän hetken taloudellisessa tilanteessa luonnollisesti myynnin lisääminen visuaalisin keinoin. Se,mitä asiakas kokee ja näkee yrityksen sisäisessä toimintaympäristössä saattaa ratkaista jo ensimmäisen kerran jälkeen, onko asiakas entinen vai nykyinen asiakas.Lisämyyntiä seuraa myymälän kiinnostavuuden ja tuotevalikoimien näyttävän esillepanon vaikutuksesta.
AJK-Jatkokoulutus oli näyttävästi esillä messuilla. Merkille pantavaa oli osaston tehokas mustavalkoisuus lisättynä kirkkailla huomioväreillä. Osaston suunnittelijat olivat oivaltaneet osoittaa konkreettisesti alalla työskenteleville sekä vähittäiskauppiaille vinkiksi aistikartan, Se kuvaa vastaan sanomattomasti asiakkaan kokemuksien merkityksen tullessaan myymälätilaan. Kaikki aistit; näkö, kuulo, tunto- ja hajuaisti rekisteröivät nopeasti myymälän kiinnostavuuden. Ilman kiinnostusta ei seuraa myöskään asiakassuhdetta eikä myyntiä.
Samanaikaisesti sisustus-ja lahjatavara-alan yritykset esiintyivät FORMA-tapahtumaosastolla.
Valitsin hyväksi esimerkiksi näyttävästä tuotteiden esillepanosta Blossom sisustusliikkeen. Sen osasto toimi kokonaisuudessaan houkuttelevana kauniiden tuotekokonaisuuksien ja selkeän esillepanon ansiosta, Erityisesti valaisinten esillepanoratkaisut antoivat oman lisämausteensa kutsuvaan osastoon.
|
Roomlight ja tunnelmaa luovia valaisinkokonaisuuksia