tiistai 31. lokakuuta 2017

STAILAUS JA ELÄMYKSET

Jos haluat tehdä vaikutuksen, joka tuntuu asiakkaan tunnemaailmassa, tarvitset sommittelutaidon ja värien yhdistelyn lisäksi kykyä luoda elämyksiä.

Miten elämykset syntyvät?

Elämykset ovat tunnetiloja, jotka syntyvät juuri silloin, kun näet jotakin kutsuvaa, kaunista, harmonista tai kiinnostavaa. Tuolloin  jäät tuijottamaan miten tuo kokonaisuus on tehty. Varsinkin jos tuotteet ovat  ajankohtaista juuri sinulle Talven kylmyys ja raaka tuuli saavat sinut etsimään lämpöä, valoa ja väriä.


Photo: Krista Keltanen

Sisustuksen lämmin seinämateriaali yhdessä lipaston ja istuinryhmän kanssa luo ehdottomasti lämpimän tunne-elämyksen. Tietynlainen sattumanvaraisuus sisustuksen toteutuksessa antaa huolettoman ja kodikkaan tunnelman stailaukseen.
 

H&M Halloween-teemainen näyteikkuna (Funchal, Madeira) tuo uudella tavalla esille tyylikkäästi teemaa soveltaen syksyn lämpimiä asusteita toisiinsa yhdistellen. Kauhulle on annettu pieni rooli.Tuotteiden on tarkoitus luoda mielenkiintoa ja positiivisia elämyksiä. Photo: Tuula Nieminen
 

Lämmin syksy: valoa ja varjoja. Kaunis luonnon artisokka kuivattuna paljastaa sisältä tumman lilan väriset heteet.  Tuotteiden alusta Zara, Funchal Madeira. Photo: Tuula Nieminen

 
Olipa kysymys kodin sisustuksesta, lasten vaatteista, juhla-asuista tai syntymäpäivälahjoista, vaikuttimena on tässä valitussa teemassa kylmyyden poistaminen. Haluat kotiin kynttilöitä, lyhtyjä, torkkupeittoja, pörröisiä tyynyjä. Kun tuotteiden esillepanojen tekemisessä on käytetty näihin asioihin liitettyjä tunnetiloja, sen seurauksena syntyy ostohalua.
 

Tiirinkosken tehtaan vanha navetta on muunnettu myymäläksi, jossa riittää silmänruokaa ja kauniita tuotteiden esillepanoja. Niiden avulla luodaan tuotekokonaisuuksia.
Photo: Tuula Nieminen. 
 
 
 Yrittäjän olisi hyvä perehtyä tuotteiden esillepanojen merkitykseen ja sitä kautta ammattilaisten käyttämiseen hyvän lopputuloksen varmistamiseksi. Usein se niin kiusallinen "yritys ja erehdys" ei pääse silloin olemaan ainoa käytettävissä oleva metodi, varsinkin jos ollaan markkinoimassa laadukkaita ja yritykselle tärkeitä tuotteita.

 

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tähän voit kommentoida: